torsdag 6 februari 2014

What beautiful weather we are having today!

Santa Barbara måste ha gått in i en regnperiod för så mycket som det regnat de senaste veckorna har vi aldrig sett tidigare. Förra terminen regnade det två gånger under hela tiden när vi var här, nu dyker regnet upp lite hela tiden. Medea mötte upp mig på campus efter min sista lektion för dagen (och veckan!) för att vi skulle köpa biljetter till en mindre spelning imorgon och då totalt spöregnade det. Paraply är ju omodernt i Kalifornien så det hade vi inget med oss, så istället satte vi oss vid kafeterian på West Campus, tog varsin vaniljlatte och delade på en brownie till dess att regnet avtagit något och vi kunde gå hem igen.


Så vad har annars hänt idag? Jag har haft två lektioner i Consumer Selling Strategies och Segmentation & Target Marketing, landlord har varit här i lägenheten och dubbelcheckat så att allt är OK (jag och Medea fick leka plumbers igår) och utöver konsertbiljetterna så har jag även köpt biljetter till en Whale Watching Trip. Jag vet inte om det är IBS eller SBCC som fixar de här aktiviteterna, men jag, Medea och Oliver har iallafall skrivit upp oss på ytterligare en båttur, den här gången där man får se valar. Vanligtvis kostar det $89 men vi får det för $20 inklusive lunch. Kalasbra!

Nu ska jag tillbringa resten av kvällen till att plugga IP-adresser, HTML-kodning, VPN-tunnlar och Gud vet vad, haha. Trodde aldrig att jag skulle ta dataklasser i mitt liv, men det gör jag! E-commerce heter kursen jag tar just nu. Läser Webdesign dessutom. Kommer komma hem som värsta datorsnillet.


Ha det bra alla där hemma! Ni får gärna höra av er för min kontakt med Sverige är icke-existerande just nu. Kraaaaam

2 kommentarer:

  1. Pappa tycker att du blivit en riktig amerikan då du glömde a mellan what och beautiful. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. What beautiful weather är det korrekta. Du kan inte räkna antalet väder ;)

      Radera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.