torsdag 20 februari 2014

Svenska delikatesser

Min roomie kom inspringande med ett grönt paket adresserat till mig idag, fyllt med massa svenska godbitar från föräldrarna mina i Sverige! Nu får vi fixa till en riktig svenskkväll med lite amerikanare när vi har sås och grejer.

Nu ska vi snart gå och handla mat, sen får vi se vad vi gör av resten av dagen. I helgen hade vi tänkt ha en speldag någon dag (Medea har köpt massa sällskapsspel) och hajka. Och ja, för min del blir det massa plugg. En av mina lärare jag har i två ämnen måste fått spel, för jag har typ 4 uppsatser att göra i båda hennes klasser till nästa vecka. Dock skickade hon ett mail till mig och mina gruppmedlemmar förut angående en presentation vi gjorde. Hon skrev att vi hade gjort ett utmärkt jobb, var väl förberedda, hade visat mycket engagemang i vårt arbete och därmed var "outstanding" jämfört med de andra grupperna, och därför hade gett oss alla ett A i det här momentet. Det är kul när lärare tar sig tid till att skriva sådant, det blir till en motiverande morot. Sen att vår grupp var komplett ostrukturerad och att vi panikade ihop en rapport igår som inte blev klar förrän en halvtimme innan lektionen imorse är en annan femma, haha. Det man inte ser....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.