onsdag 26 februari 2014

Regn och grejer

Ledsen om det inte händer så mycket här för tillfället, men det händer inte så mycket i övrigt heller. Det har varit väldigt mycket skolarbete på senaste tiden och just nu sitter jag och försöker färdigställa en uppsats som ska in i fysisk form imorgon klockan åtta på morgonen. Vår skrivare har dock sackat ihop och skriver bara ut var fjärde rad, så jag måste till skolan 7:30 imorgon och skriva ut i biblioteket. That joy.

Det drog dock in ett regnoväder över Santa Barbara tidigare idag. Mina lärare har alla varit i extas, för det är inte något som händer särskilt ofta alls här borta och när det väl gör det ska det regna mycket och länge konstant. Några som inte är lika exalterade dock är eleverna - alla mina klasser har alla varit halvfulla för att folk inte orkat ta sig till skolan när vädret är dåligt. I vilket fall känns det välbehövligt, det har ju tydligen rått stor vattenbrist i Kalifornien den senaste tiden.

Nu ska jag lägga mig och lyssna på regnet! Det håller på och åskar och blixtrar för fullt just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.