lördag 1 februari 2014

Pianoletande

Här kommer en snabb uppdatering om vad som hände under gårdagen. Det kanske inte är jättespännande, men eftersom det här fungerar lite som min dagbok så vill jag gärna spara ner det någonstans.

Medea är musikstudent och läser beginning piano, och till det behöver man självklart en keyboard. Greg var snäll och skjutsade oss till musikaffären, men innan alla hunnit bli klara att åka så fann vi Rasmus gamla skateboard i pojkarnas lägenhet som han lämnat kvar. Finemang tyckte vi, så jag och Medea tiggde åt oss skateboardlektioner ute på parkeringen vid vårt komplex. Det var lite bambi på hal is, men kul hade vi. Vår landlord gick förbi och lämnade "nice skating" som kommentar. En gnutta jättemycket ironi i det troligen, haha.


När Greg kom åkte vi till musikaffären, och Medea hittade ett fint keyboard som står så fint uppställt i vårt rum just nu. Därefter åkte vi till California Pizza Kitchen som vi var på förra veckan som vi tyckte så mycket om. Edvin och Robin var också med under dagen. Greg lurade i servitören att Medea fyllde år (hon fyllde år i augusti) så att vi fick gratis glass...... hahah. Fett värt.


I brist på annat att göra så tog Greg med oss till en utkiksplats precis utanför Santa Barbara så man kunde blicka ut över hela stade. Vi tog massa bilder men de bilderna lägger jag inte upp igen eftersom jag redan lagt upp dem i ett annat tidigare inlägg, men det var jättefint och vi kom verkligen i rätt ögonblick när solen höll på att gå ner. Bilderna blev verkligen jättefina. På kvällen sen tog vi det bara lugnt och spelade ett parti Risk alla fem. Gick sådär för mig; jag åkte ut allra först, haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.