torsdag 20 februari 2014

Application for Certificate of Achievement


Jag kom precis hem efter att ha varit på The International Office och signerat min ansökan för mitt certifikat i marketing som jag kommer ha klart efter den här terminen. Jag kommer också få ett inramat diplom att sätta upp på väggen hemma och det är lite fräckt att kunna ha det (hehe). Det är vår representant här nere som har hand om allt sånt pappersarbete. Hon har själv sagt att hon har svårt att hålla reda på alla studenter på skolan, men just oss känner hon igen och det är lite kul. Vi satt och pratade lite om hur det var med våra roomies som åkte hem för gott i vintras, och hur första terminen alltid är den svåraste. Jag trivdes inte super förra terminen faktiskt, men den här terminen känns faktiskt mycket bättre. Det var skönt att få komma hem över vintern och känna efter lite hur allt var där hemma, men faktum är att jag känner mig som mest hemma här just nu och jag vill inte åka hem längre. Jag knyter starkare kontakter här borta och mitt liv i Sverige börjar bli alltmer utsuddat. Hon kände igen de tankegångarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.