söndag 9 februari 2014

Lördag och söndag

Jag vet inte riktigt vad som hänt men vi har blivit rätt lätta att övertala. Igår stormade Edvin och Robin in i vårt rum och sa att vi skulle se på bio (folk springer in och ut rätt fritt i vår lägenhet numera och vi har fått dörren fixad så nu kan man inte höra den knarra när någon går in). Sagt och gjort. Vi såg The Lego Movie och den var GRYM. Vi satt och skrattade konstant och slutade aldrig förvånas över hur kreativa folket bakom storyn var. The Lonely Island hade dessutom skrivit musiken till den. Vill lätt gå och se den igen!

 

Efter det åt vi på en indisk restaurang och alla var supernöjda förutom jag. Först beställde jag vegetariska dumplings, men efter ett tag kom de tillbaka och sa att de bara kunde ge mig en den i storleken som en förrätt (?!), så jag tog Tofu Tikka Masala istället. Sen när jag fick maten så var det ingen Tikka Masala jag fick, utan något helt annat... Haha. Men men, hade trevligt sällskap i vilket fall!


 (Plus Robin)

Sen till kvällen hade jag och Medea en riktig tjejkväll inplanerad med bara tjejiga saker såsom ost och kex, vin, ansiktsmasker, vaxning av ben, målning av naglar, you name it. Till det kollade vi på Mighty Boosh! Vi fick dock kolla på Medeas dator för min HDMI-kabel bor för tillfället i Robin och Edvins lägenhet och den fick bestämt inte flytta på sig ikväll... Töntkillar.


Idag körde jag och Medea en dag på State Street med Yogurtland, lite shopping, inköp av lingonsylt på World Market, inköp av bläckpatroner till skrivaren och så svängde vi förbi hotellet där Medeas föräldrar tänkt bo och kollade in rummen. Det är så härligt när man går till och från stan och kan ta vägen längs strandpromenaden! Vi bor verkligen i paradiset.



Och nyligen bjöd jag Medea på majsplättar med keso- och fetaröra. Hur gott som helst! Den här terminen har vi börjat att anstränga oss lite mer och lagar väldigt mycket mat tillsammans. Det är lättare nu när jag inte har några kvällskurser, så då brukar vi göra middag tillsammans + att det är mycket roligare att anstränga sig om man lagar mat med någon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.