torsdag 7 november 2013

Assessment tests

Igår tog jag och Medea oss en liten promenad till Student Services på campus för att skriva assessment tests i engelska, vilket är ett obligatoriskt diagnostiskt prov ungefär som måste vara gjort innan jag väljer mina kurser inför nästa termin den här månaden. För mig kvittar det helt och hållet vilket resultat jag får eftersom jag bara ska stanna i ett år, men däremot har det betydelse om man vill få en degree och måste läsa engelska som del i sin general education (kärnämnena) för att veta vilken engelskakurs man måste ta.

Som internationell student kunde man välja mellan Standard Test och Advanced test. Standard Test är det testet som de flesta internationella studenter tar, men efter att ha kollat på exempelfrågorna så var det nästan lite löjligt lätt med grammatikfrågor såsom "He buyed a car" eller "He bought a car". Så istället tog vi Advanced Test som amerikanarna också skriver, vilket var upplagt lite mer som proven i engelska C hemma, om inte snäppet lättare. Det enda var tiden som var lite knapp. Jag tror ändå att jag klarade det rätt bra och om inte amerikanarna sätter alla rätt på det provet så vet jag inte riktigt vad jag ska tänka.

Köpte collegetröja igår!

2 kommentarer:

  1. Fin tröja :) hoppas provet gick bra kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra, tack! Hoppas allt är bra med dig!

      Radera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.