måndag 16 september 2013

Sharpies och Scantrons

Nu kommer ett sånt där jättespännande inlägg men plugga känns ju ändå som det som tar upp majoriteten av all tid här borta.


Min överstrykningspenna tog slut nyss! Den har funnits i min ägo sedan skolstarten för tre veckor sedan och nu gav den upp! Lite chockad, men med tanke på att den fått gå igenom ungefär 400 sidor kurslitteratur sedan jag kom hit så är det kanske ganska förståeligt. Ska pallra mig till Bookstore på campus imorgon.


Måste även införskaffa nya Scantrons, råkade nämligen ge bort mina sista under min lektion idag till behövande... Scantrons används till multiple choice quizzes, och är en typ av svarsblad ungefär. Vet inte hur det ska förklaras haha... Har iallafall take home exams i ett ämne, där man får sitta hemma och skriva en hemtenta. Sedan matar läraren in bladen i en maskin som räknar alla poäng. Resten av mina lärare har bara online quizzes där man gör proven direkt på datorn hemma, men vi kommer använda Scantrons till midterms och finals också (prov som sker på skolan).

Det roliga är dock att man måste köpa en speciell blyertspenna som specifikt heter #2. Använder man inte den blir man mördad för att maskinen inte kan läsa av svaren typ, haha.



1 kommentar:

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.