tisdag 24 september 2013

Feberfrossa och minivan

Jag som tidigare varit så kaxig med att jag har ett immunförsvar av stål och väldigt sällan blir sjuk har nu fått äta upp det. Igår kväll hände en väldigt läskig grej när jag skulle gå och lägga mig. Jag satt uppe sist och fyllde i min kalender till halv tolv och mådde helt okej, till dess att jag gick in till badrummet för att göra mig klar inför kvällen och inte kunde känna lampknapparna med fingertopparna - sen kom en frossa från helvetet och hela min kropp domnade. Idag mådde jag bättre men domningarna kommer tillbaka i fingrarna så fort febern stiger. Medea var hos läkaren idag för sin långvariga förkylning och hade tydligen samtidigt frågat om mina symptom, och läkaren tyckte att det lät väldigt konstigt och hade sagt att det lät som vattenbrist eller som om jag haft en panikattack, men inget av det tycker jag riktigt stämmer in. Vi får se, är det inte bättre imorgon så funderar jag på att också pallra till skolläkaren.

Vad har annars hänt idag? Jag har haft Digital Imaging och lärt mig om penslar och olika tekniker för kunna markera och klippa ut olika objekt, vilket vi ska tillämpa till att skapa surrealistiska bilder. Senare kom en av killarna över hit och kollade upp minivans till vår resa till San Francisco som vi planerat att göra över Thanksgiving. Vi har planerat att vara borta fyra dagar och att hyra bil inkl. bensin blev mycket billigare i jämförelse med att åka tåg. Grundtanken var att först åka två bilar eftersom vi är sju personer som åker, men nu verkar det som att vi lyckats lösa det så att alla kan åka i samma bil, vilket är skönt!

Idag fick även Josephine sitt efterlängtade paket från Sverige efter att det varit på villovägar i två veckor. Det hade fastnat i tullen och de hade skurit upp alla hennes godispåsar och påsar med gifflar. Stackars!!

5 kommentarer:

  1. Krya på dig snuttan.
    Angående paketet som fastnade i tullen. Om det inte sitter en TULLDEKLARATION på UTSIDAN så fastnar det garanterat i tullen. Kolla paketet med Kexchoklad, där syns den tydligt. Sprid vidare....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns en klar pch tydlig tulldeklaration på utsidan, men det hindrar inte dem från att öppna och kontrollera vad som är i ju.

      Radera
  2. Usch gå till läkaren Isabelle! Alltid bättre att gå en gång för mycket än tvärtom! Hoppas att du blir frisk fort, tips är att äta ALLT som är gott o skratta ;) ;) hehe :D Puss pårej och krya på dig!!!!

    SvaraRadera
  3. Beklagar gifflarna alltså.... Tragiskt...

    SvaraRadera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.