måndag 16 september 2013

Nytt paket från Sverige

Borde kanske döpa om min blogg till Isabelle-öppnar-post. Känns lite så vid det här laget iallafall, haha.

Fick iallafall ytterligare ett paket från Sverige idag. PÅSLAKAN är något som våra kära amerikanare här nere helt missat tjusningen med, så istället kan man bara köpa enkla lakan som man sedan sover med filt över om man vill försöka nå den svenska standarden. Därför fick mina föräldrar i uppgift att skicka hit vanliga, hederliga svenska lakan, haha. Passar kanske inte som handen i handsken med deras mått, men det duger. Annan random fakta är att alla sängar här har standardlängden 190
cm. Sträcker jag på mig i sängen så ligger fötterna utanför kanten...

Fick dessutom med ett reklamutskick som jag fått hemskickat till min adress i Sverige från en nyöppnad klubb i Stockholm? Vet inte riktigt vad mina föräldrar hade som motiv med att skicka med det i paketet, kanske att väcka hemlängtan. Kan ju inte direkt gå dit i vilket fall för tillfället :)


4 kommentarer:

  1. Det var inte för att väcka hemlängtan, det bara slank med. Jag öppnade det då jag trodde det var pappret från csn. Hur går det med det förresten? Nu har hösten kommit på riktigt, svinkallt!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Var det inte något papper som skulle komma ang studiebidrag för nästa termin som skulle skrivas på av din skola?

      Radera
    2. Jo, men tror det kommer mycket längre fram.

      Radera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.