fredag 6 september 2013

Äntligen fredag

Ibland har man tur. Jag har egentligen lektion på fredagar mellan 12-15, men eftersom vår lärare i Marketing Communications var borta på konferens idag så fick vi istället en liten introduktion till hur det funkar i biblioteket, hur man söker upp böcker osv. Vår enda uppgift därefter var egentligen bara att välja en bok vi ville läsa till en extra credit assignment, eller en extrauppgift med andra ord för att kunna höja våra betyg vid slutet av terminen. Jag valde Purple Cow av Seth Godin, tror den kan bli intressant, så den måste jag beställa hem. Hursomhelst blev vår tretimmarslektion något kortare, så jag fick gå hem redan vid halv ett.

Innan skolan testade jag att äta på campus tillsammans med Medea och Josh, en amerikansk klasskamrat till Medea. Vi åt vid en restaurang som heter JB Café, som sköts utav restaurangstudenterna. Vi alla tog en California Melt med massa ost, grönsaker och avokado på. Asgott!


Snart tänkte jag plugga eller vila ett tag. Förmodligen det sistnämnda eftersom jag satt uppe halva natten för att plugga och skriva onlineprov. Hade tänkt göra det tidigare under kvällen efter min kvällskurs egentligen men min ena roomie, Jacquline kom hem tillsammans med grabbarna från Sunset Sail Cruise vid elva, en seglingstur i solnedgången där man får se delfiner. Både jag, Medea och Josefin skulle också ha åkt på den, men tyvärr visade det sig att vi alla gick i skolan på kvällen när den var. När de senare kom hem igen stormade de vårt rum och tog böckerna ur händerna på mig, såhär:


Kanske gillar dem trots det. Får se.


1 kommentar:

  1. Vi är hemma igen, blev fel på båten så vi fick lämna den i Mariefred. Här hemma håller målarna på och målar huset.

    SvaraRadera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.