torsdag 19 september 2013

Dagens lektion

En av mina kurser heter Digital Imaging, vilket är en renodlad Photoshopkurs som jag tar just nu. Jag tänkte att det kanske kunde vara kul att se lite vad vi gör i skolan och just idag sysslade vi med retuschering. Vanligtvis har vi föreläsningar på tisdagar där vår lärare demonstrerar hur alla verktyg fungerar, och sedan kommer vi tillbaka och har "lab time" på torsdagar och försöker återskapa det som han tidigare gick igenom. Kanske är lite kaxigt att säga men det mesta av det vi gick igenom den här veckan kunde jag redan sedan tidigare. Dock var det kul att gå igenom det igen och använda det mer korrekt och "professionellt" med alla olika typer av lager och mer ingående förstå varför man väljer vissa typer av inställningar, annars har jag en tendens att slarva och mest leka runt. Här är iallafall dagens resultat:


Tänkte försöka ta bild inne i vårt klassrum någon gång. Tycker det är rätt maffigt när man kommer in och möts av 40 iMacs!

1 kommentar:

  1. Ser fram mot att se mer från skolan. I kväll är pappa med sitt jobb på eran vikingakrog, får se vad han tycker om det. Förra fredagen hade jag min skaldjursfest, men det kom bara 5 st. Pappa bjöd på ostron som de älskade men inte jag. Arbetar mycket med Sara U på jobbet och hon är super,hon har frågat mycket om hur du trivs mm. Saknar dig! Cindy har börjat sova i din säng på nätterna.

    SvaraRadera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.