torsdag 26 september 2013

Diverse inköp

Nu vet jag att ni hungrar efter uppdateringar om vad en sjukling som jag gör om dagarna!!! Och svaret är sådant som en sjukling inte bör göra egentligen, förutom att dricka mycket vatten och äta mycket m&m peanutbutter. Igår var jag dock ledig och satt hemma och pluggade mestadelen av dagen (dock kanske inte den mest effektiva dock) och sedan tog vi bussen upp till Mesa (shoppingområdet där vi vanligtvis handlar vår mat) och besökte en organisk butik vid namn Lazy Acres. Det verkar som om det bara är de organiska butikerna som säljer vegetarisk mat vilket är tråkig eftersom det också är där det är svindyrt. Hittade iallafall min eftersökta halloumi och en del quorn, bland lite annat. Jag hittade även proteinpulver för vegetarianer som jag köpte med mig hem. Trots att jag faktiskt äter kött i det här landet, eftersom det är så djupt köttorienterat och ytterst sällan erbjuder något vegetariskt på menyn, så har jag aldrig någonsin köpt kött till egen matlagning. Jag har förbannat mig själv lite över att jag glömde mina vegtabletter hemma i Sverige och inte hittat något liknande här, så veggiepulver lät ändå som ett bra substitut.

En potatisskalare är även inhandlad så nu kommer inga fler olyckor ske! Jag har även inhandlat en febertermometer, för jag kände att det kändes lite otäckt att ändå inte veta vilken temp jag haft när jag mått som sämst. Jacquline stod länge och argumenterade mot mig för att jag vägrade köpa den absolut billigaste, men för 6 dollar mer fick jag special features såsom professional accuracy, en display som skiftar färg beroende på om jag har ingen, mild eller låg feber OCH en $10-kupong inside. Allt handlar om marknadsföring gott folk!!! Så värt. Suger att allt står i farenheit dock. Hipsteramerikaner.

Igår beslutade vi oss även för att köpa en vattenfiltrerare eftersom vi tröttnat på stressen att alltid se till så det finns vatten hemma, och för att slippa bära så mycket. Att inhandla en vattenfiltrerare kändes därför som ett bra alternativ. Den tar bort all klorsmak och förmodligen annan skit också. Voilà:


Nu är det tänkt att jag ska gå upp. Jag har två stycken lektioner idag á 3 timmar, båda i svinkalla luftkonditionerade datorlabb. Här i USA har lärarna sådan auktoritet och behandlas som gudar på skolan. Alla lärare har sin egen policy, men att missa en lektion brukar oftast resultera i att betyget permanent hoppar ner ett betygssteg eller så blir man helt dropad från kursen, även om man är sjuk. Händer det sistnämnda hamnar jag under 12 credits vilket är gränsen för att legalt stanna i landet på ett studentvisum och då måste man lämna landet, så att stanna hemma och kurera mig finns inte på världskartan. Önska mig lycka till med att bli frisk! 

Update: Fick kommentarer om att vår diskho var ofräsch och smutsig men NEJ så är inte fallet. Den är så ren den överhuvudtaget kan bli. Det handlar bara om en diskho som genomlevt en lång och trogen tjänst. Vi städar väldigt regelbundet.

5 kommentarer:

  1. Jag tycker det var väldigt bra inköp, kul att du hittade halloumi. Idag har vi tagit in alla trädgårdsmöbler. Det är svinkallt. Igår var vi och åt på Barolo. Började med 5:2 denna vecka, tänkte köra mån+tor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant, själv kör jag på chokladdieten just nu. Har hört att den ska vara bra för själen.

      Radera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.