onsdag 30 april 2014

Lite om bloggens innehåll

Mitt huvudsyfte med den här bloggen var att hålla nära och kära hemma uppdaterade om att jag lever och vad jag gör samt att spara ner allt som händer i någon form av resedagbok så att jag kan minnas tillbaka på allt fantastiskt jag upplevt här borta. Självklart vill jag också inspirera andra till att ta samma steg och studera utomlands, förse folk med information om landet och skolsystemet och allt man kan behöva tänka på här borta som internationell student.

Jag fokuserade mer på att skriva om skolan, pappersarbeten och annat praktiskt som behövdes göras förra terminen, men i längden kände jag mig tråkig som skrev om sådant hela tiden. Även om det inte syns här så är det fortfarande mycket jobb med olika typer av dokument som dyker upp som ska fyllas i och skickas in. Det sker även massa projekt i skolan som jag sysslar med som jag inte skrivit om här. Bland annat håller jag just nu på med en social media campaign i ett grupparbete för ett nystartat företag här i Santa Barbara med målet att skapa ett "buzz" inför deras launch av sin produkt i slutet av maj, ett företag som har potential att bli stort faktiskt och det är rätt häftigt att ha varit involverad i marknadsföringen inför produktsläppet.

Ni får gärna komma med förslag på vad ni vill läsa om - om det är mer om alla mina resor och aktiviteter jag gör, om allt pappersarbete och dylikt som behövs göras som internationell student, mer om skolan, skolsystemet, kursupplägg, andra praktiska saker som involveras i att leva och bo i USA, om virveln i badkaret går i motsatt håll gentemot i Sverige?! Jag svarar mer än gärna på frågor som kan dyka upp! Lämna en kommentar eller skicka iväg ett e-mail (finns i min Blogger-profil uppe i högra hörnet).


2 kommentarer:

  1. Mer bilder på din awesome och supersnygga roomie!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst "anonym" kan jag fixa det! En uppdatering kommer inom kort!

      Radera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.