torsdag 24 oktober 2013

Vykort från Kreta

Idag när jag kom hem från skolan hade mina roomies lagt denna på min säng, från mina kära morföräldrar som varit på Kreta. Tackar och bockar så mycket för kortet! Allt blir så mycket roligare med snigelpost.

Det är ganska kul hur man tänker ändå. När jag först läste kortet så var det första som slog mig "jag vill också åka till värmen och sola och bada", utan att alls tänka på att jag egentligen faktiskt redan bor i ett semesterparadis och har alla möjligheter i världen att utnyttja det. Saker och ting blir dock inte på samma sätt när man bor här och pluggar, och vi tar oss tyvärr sällan tiden till att ligga på stranden. Santa Barbara är vår vardag nu, och det är nog det där med att komma bort från rutiner som är det speciella egentligen. Jag får nog se mitt jullov i Sverige som en exotisk semester helt enkelt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.