tisdag 1 oktober 2013

Amerikanska hundar

Något jag reagerat lite på är att man har en sån casual syn på hundar här borta. Folk tar med sig sina hundar, oavsett storlek, in i mataffärerna och klädbutikerna. Att se en hund sticka ut huvudet med tungan ute genom fönstret i bilen är också vardagsmat. Idag blev jag och mina svenska vänner i min Photoshopklass lite chockade när en amerikansk klasskamrat till oss klev in på lektionen med sin hund under armen. Vi var tvugna att fråga under rasten varför han hade med sig hunden och om det var helt OK att man gjorde det. "Han hoppade in i bilen när jag skulle åka hemifrån" var svaret och lärarna verkar inte bry sig alls sålänge det inte stör lektionen. För min del gjorde det ingenting! Jag fick bekanta mig med Pepe som han hette (uttalas Peppi) och han var helmysig och en superglad liten hund! Lite blyg inför kameran dock!


2 kommentarer:

  1. Aww vad mysigt!! :D Vill oxå ha mer gos i Sverige! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det enda jag funderade på var hur det är med allergier och sånt :p folk kanske inte är allergiska här borta haha

      Radera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.