tisdag 29 oktober 2013

Midtermpresentationer i Photoshop

Idag hade vi presentationer av våra midtermprojekt i Digital Imaging, eller i Photoshop enklare sagt. Uppgiften var att skapa en surrealistisk bild, och jag ville rikta in mig lite på miljöproblem. Lektionen var upplagd som en presentation/kritik där man fick lägga fram sin idé och och förklara vilka olika tekniker man använde, och därefter skulle hela klassen komma med konstruktiv kritik. Jag var jättenervös inför att presentera min bild eftersom det kändes som de flesta innan blev hårt kritiserade, men jag blev positivt överraskad när många blev imponerade och att folk sade att de tyckte att mitt koncept var roligt och väl genomtänkt detaljmässigt, och att allt smälte samman riktigt bra. Jag fick faktiskt bara positiv kritik, och det kändes fantastiskt bra!

Jag tänkte visa er min bild här, men eftersom jag heter paranoid i mellannamn så vill jag inte gärna lägga ut den riktiga versionen här innan kursen är slut IFALL den skulle hamna på villovägar. Det fick bli såhär istället, och vill någon se den riktiga bilden så får ni säga till så fixar vi det!


(Ovant det var att skriva mitt efternamn med ö för övrigt. Här borta heter jag ju officiellt Kjellstroem!)

2 kommentarer:

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.