tisdag 28 januari 2014

Schemat för terminen färdigt (nästan)

Nu har jag äntligen färdigställt mitt schema och fått de kurser jag ville ha. Självklart hade jag fixat mitt schema redan förra terminen vid registreringen, men på grund av att för få anmält sig så stängdes två av mina kurser. Istället har jag fått "krascha" nya kurser som det kallas här, vilket betyder att man dyker upp första dagen till en kurs som man vill ha och ber läraren snällt med lite smör och förklarar varför man vill ha kursen, så får man en "add code" så man kan lägga till den i mån om plats. Medea har dock övertalat mig att följa med på collegekören ikväll, vilket också är en kurs, så jag ska dit och testa så får vi se om jag lägger till den också. Såhär ser alltså mitt schema ut för tillfället, lite annorlunda till när jag registrerade mig i höstas (som ni kan se HÄR).


Alltså rätt annorlunda med andra ord, haha. Den enda kurs som inte ändrats är MKT 205. Men nu kommer jag kunna ta mitt certifikat i marketing iallafall, halleluja!

När vi åkte hem under lovet så ville IBS att vi skulle plocka undan allt i hela lägenheten och ställa in våra personliga ägodelar i våra garderober för att de skulle kunna städa. Dock har de inte varit lika duktiga på att lämna tillbaka alla köksredskap, så till exempel vi som tidigare hade två stekspadar har nu INGA. Fick därför stå och steka bananpannkaka med en osthyvel idag istället (vilket vi har tre stycken av!? I don't get it). Lite tråkigt när en del grejer som vi köpt själva försvinner, men men. Inga dyra grejer.


Min bananpannkaka som annars brukar bli så fin slutade dock upp som bananäggröra.... haha:


Äsch, lika gott ändå. Det är för övrigt en zero calorie chokladsås på som Josephine lämnade kvar, så ni inte tror att jag sitter och gottar i mig socker till lunch, haha.

2 kommentarer:

  1. Vilken veckodag står R för?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Torsdag, för att inte blanda ihop tisdag och torsdag med ett T :)

      Radera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.