tisdag 21 januari 2014

På plats

Hallå i kylan! Nu är vi äntligen på plats igen i Santa Barbara efter en mycket lång resa. Jag, Medea och Oliver (killen jag flög med hit första gången i augusti och även nu) landade igårkväll klockan sex på kvällen i Los Angeles, sedan hämtade en amerikansk vän till Medea upp oss på flygplatsen och körde oss hem till Santa Barbara.

Idag har vi varit rätt aktiva ändå och fått mycket gjort. Jag och Medea har handlat och packat upp våra flyttlådor och även hunnit med att tvätta en massa lass. IBS har varit så snälla och slängt våra lakan under tiden vi varit borta, så vi hade inga att sova i när vi kom hem dödströtta igårkväll. Ingen av oss tog med extra från Sverige eftersom vi ändå klarat oss rätt bra på de vi haft hittills, så nu har vi fått tvätta upp Josephines och Jacqulines lakan som de lämnade kvar från förra terminen istället. Det är verkligen helkonstigt att använda deras lakan och använda en massa andra grejer som de lämnat kvar. De är väldigt saknade de tjejerna. Jag och Medea kom till den djupare insikten idag att saker och ting inte alls kommer att bli som förra terminen nu när så många som vi stått närmast har åkt hem, och det är väldigt tungt just nu faktiskt. Några fler av våra andra vänner kommer dock i dagarna och det känns lite bättre.

Utöver det har vi idag besökt International Office på skolan för att jag skulle prata med vår Academic Cancelor (studievägledare), men hon var inte där så jag ska försöka imorgon igen. Sedan har vi köpt böcker, och mitt kalas gick på strax över $300. Wohoooo!!! Efter det tog vi en promenad tillsammans med Oliver längs vattnet och kollade på surfare (blåsigt ute idag), och sedan gick vi till hans lägenhet, beställde Dominospizza och kollade på film. Det slutade dock med att jetlagen tog över och jag somnade i hans soffa vid sex på kvällen. Tur är dock att han fått lägenheten precis över oss, så det var inte särskilt långt hem. Nu är klockan strax efter sju, så jag får kriga mig vaken några timmar till.

Bilder från flygresan:



Dagen:


Sista bilden, haha. Medea kan det där med charm! Jag är så glad att jag har den tjejen, har verkligen förstått det särskilt nu under julen när vi varit ifrån varandra så länge. Hon bor ju i Småland annars hon.

3 kommentarer:

  1. Ska jag skicka nya lakan?
    Kan ni inte gå ihop och köpa en billig dammsugare, kanske med en annan lägenhet?
    Var det Oceana hotellet hette?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ingen fara, vi klarar oss nog på de vi har just nu. Det blev lite snopet bara. Ang. dammsugaren så ska vi försöka rota lite i var den kan ha tagit vägen.

      Ja, Oceana hette hotellet.

      Radera
  2. Nu är flyget bokat!
    Vi 4 landar 21/5 klockan 14,35 i Los Angeles.

    SvaraRadera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.