fredag 24 januari 2014

Dagarna som gått

Blogger låg nere tidigare idag så jag har inte haft möjligheten att skriva något, men nu verkar det vara uppe igen. Dessa dagar har dock i huvudsak bestått av att träffa alla gamla vänner från förra terminen, och det har varit väldigt kul att träffa efterlängtat folk. Vi har även bekantat oss väl med grabbarna som bor i lägenheten precis över oss numera.

Jag och Medea har varit som fastklistrade under de här dagarna - där den ena går följer den andra med. Älskar den tjejen. Igår gick vi upp relativt tidigt, gick upp till Mesa och satte oss ute i solen och bara tog en Blenders (en bar som gör olika typer av smoothies ungefär). Jättehärligt. Senare på kvällen mötte vi upp Greg (han som hämtade oss från LAX) tillsammans med Oliver och gick på bio. Vi såg filmen Catching Fire vilken var hur bra som helst. Jag lyckades dock somna under filmen igen. Tror det börjat bli min grej lite, men jag behövde nog den lilla powernapen på okänd tid i början för att orka se hela filmen för efter det blev jag rätt pigg igen. Innan bion åt vi på ett ställe som heter California Pizza Kitchen som ligger nere på stan här, ett ställe som vi utifrån tyckt sett rätt hakigt ut men när vi kom in var det stort och jättefräscht. Jag åt en four cheese ravioli, asgott. Nästan ett nytt favoritställe!

Idag gick vi upp relativt tidigt igen och gick ut och sprang på morgonen. Någon timme senare anlände en annan vän till Santa Barbara som heter Robin som också bor i vårt komplex. Det kommer kanske upp lite nya namn här och var för jag har varit väldigt dålig på att skriva om alla som vi brukat umgås med tidigare. Han följde iallafall med oss ner på State Street och jag och Medea fixade lite på banken. I kön fram till diskarna inne på banken var det en dam som hörde oss prata svenska och frågade var vi var ifrån, för hon tyckte vi talade ett så vackert språk. Hon var jättetrevlig och gav oss massa komplimanger. Hon frågade oss även ifall vi var tvillingar - vilket faktiskt inte varit första gången vi fått frågan om vi är syskon. Lite kul. Hon avslutade med att säga att hon tyckte vi var väldigt vackra och det är något som är väldigt kul med det här landet, att folk man möter på stan kan vara så vänliga och öppna mot totala främlingar. Något sånt hade aldrig kunnat hända i Sverige.


2 kommentarer:

  1. Hur får man tag i dig, du svarar ju inte på whatsapp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du pratar med pappa så har jag skrivit till honom att det berodde på att min whatsapp var knuten till mitt svenska nummer. Det funkar nu igen.

      Radera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.