onsdag 29 januari 2014

College Choir

Ser ut som jag hoppat på collegekören för i år! Jag följde med Medea dit igår (hon var med även förra året) och det verkar jättekul. Det är både studenter och icke-studenter som är med, så det var en hel del folk där igår. Jag har dock inte tagit kören som en kurs på skolan som det egentligen är. Kursen är på 1 unit (ett högskolepoäng kan man säga), och 1 unit kostar sisådär $250 om man tar den i egenskap av student, jämfört med $20 om man tar kursen som "icke-student". Eftersom jag inte behöver fler units (läser 12 units just nu vilket räknas som heltidsstudier) så valde jag att inte lägga till den som en klass.

Kören var väldigt kul, men även om jag har mycket erfarenhet sedan tidigare och till och från varit med i kör sedan jag var sex år gammal med smärre uppbehåll, så har jag alltid klarat mig bra utan att behöva läsa noter och det var ett väldigt stort minus igår, haha. Alla sånger är typ åttastämmiga och när vi väl körde igång var det i princip bara noterna vi utgick ifrån, vi gick aldrig igenom stämmorna var för sig. Kände mig rätt lost och typ tondöv, haha! Nåja, jag lär mig bäst genom att höra och det är så jag gjort hela tiden fram till nu, så jag tänkte sätta mig bredvid någon som kan läsa noter och som sjunger starkt nästa gång. Blir nog bra i slutändan förhoppningsvis!

Hade ingen passande bild, så här får ni en på mig och Medea som togs innan middagen vi åt ute tillsammans med Alex föräldrar, precis innan jullovet kickade igång och vi for hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.