söndag 19 januari 2014

Dags att bege sig tillbaka

Jag skrev några ord på flygplatsen påväg hem till Sverige igen, men de inläggen publicerades aldrig av någon anledning tyvärr. Jag kom dock hem helskinnad och har haft massa tid till att träffa mycket saknat folk och pussa på efterlängtade fyrbenta vänner. Jag har firat jul, nyår och även hunnit ta en tripp till Göteborg för att lindra abstinensen efter fantastiskt SB-folk (läs: Medea, Rasmus och Edvin). Nu är dock väskorna åter packade, och det är dags för mig att byta snö och minusgrader mot sol och sandstränder i fem månader framöver. Det är självklart vemodigt att behöva lämna ett tryggt Sverige igen, men det är en del av livet. Mitt liv iallafall.

Jag kommer bo kvar på samma adress även denna termin, så se till att ni har den så att ni kan skicka vykort till mig! Det är kul att bli överraskad när man känner sig nere av allt skolarbete och hemlängtan och får ett meddelande från Sverige. Det piggar upp och jag sätter alltid upp dem på väggen. Då finns ni alltid med mig i mina tankar när jag ska sova, hehe.

Och glöm nu för Guds skull inte att kommentera om ni läser även om ni inte är inne så ofta, annars vet jag inte vilka som läser! Förra terminen trodde jag att det bara var i princip min mamma som läste, men under tiden hemma nu har det visat sig vara bra många fler som trätt fram och sagt att de följer mig och det är kul! Men jag vill se vilka ni är!

Nåväl, hejdå snö och hej solen!


2 kommentarer:

  1. Hoppas resan gick bra och att allt var kvar i lägenheten, Blev det pizza?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en del grejer som försvunnit tyvärr. Vår dammsugare är mystiskt borta och våra lakan var slängda när vi kom fram. Det blev ingen pizza på vägen hem från flygplatsen för vi var för trötta för att orka vänta. Vi stannade och åt på vägen istället, men idag blev det Dominos.

      Radera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.