måndag 16 december 2013

Det närmar sig hemresa

Oj vad fullt upp vi haft nu. Det är en del som hänt, och jag tänkte slänga ihop ett snabbt inlägg om vad som hänt det senaste dygnet. Klockan är halv ett på natten nu, och jag har ställt klockan på sex för att gå upp och göra det sista innan jag beger mig mot flygplatsen i LA.

Det senaste dygnet har varit riktigt blödigt med många tårar fällda. Imorse lämnade Josephine lägenheten, och det kändes riktigt konstigt. Jag har fortfarande inte riktigt tagit in att vi är en man kort i lägenheten, utan det känns bara som att hon bor på hotell med sina föräldrar ungefär (som hon gjorde för ett par veckor sedan). Det blev inte heller ett riktigt farväl när hon lämnade, för det ville hon inte ha. Vi sa bara att vi skulle ses snart.

Och jag och Medea tog ett riktigt blödigt farväl av en annan vän imorse. Han skulle egentligen stannat nästa termin också, men igår var vi tvugna att åka med honom in till sjukhuset och nu är sannolikheten att han kommer tillbaka nästa termin väldigt liten. Usch så vi grät. Det kom så plötligt och oväntat.

Så ja, utöver att gråta så har vi rensat och städat lägenheten hela dagen och nu känns det... Tomt. Jag förstår dock inte var alla prylar kommer ifrån dock, för jag känner inte alls att jag köpt så mycket grejer här nere, men hela garderoben är fylld av kartonger och påsar med grejer som måste lämnas kvar till nästa termin. Fattar verkligen inte. Det är ju samma saker som jag kom hit med, som nu inte får plats i väskan hem?

Så ja, imorse gick jag, Medea och Edvin upp till Mesa och skaffade oss kartonger. Rite Aid Pharmacy var snälla och skänkte oss några lådor, och därefter har vi bara städat och rensat bland allt.






På kvällen gick jag, Medea och Edvin ner på State Street och såg Frozen på bio. Vi tabbade oss dock, eller egentligen var det personalens fel som dirigerade oss till fel salong. Vi skulle se bion 6:30pm men hamnade istället i en salong där filmen börjat redan 5:15. Vi var lite sena till bion och trodde filmen vi skulle se redan hade börjat, men efter ett tag tyckte vi att den blev lite svår att hänga med i, och då insåg vi att vi såg slutet på den istället... Men personalen fixade åt oss så vi fick se om filmen 9:10pm istället, så då gick vi och åt på Baja Sharkeez emellan istället. En sista myskväll sådär. (Jag somnade dock på bion sen på slutet som jag redan hade sett tidigare under kvällen, haha!)



Nej, nu ska jag sova. Imorgon ska vi ta farväl av våra grabbar och Jacquline som fortfarande är kvar. Mitt plan går inte förrän 6:55pm men jag har skjuts till Los Angeles 9 på morgonen, så jag hänger på där och får slå igen lite timmar där uppe istället. Nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.