lördag 7 december 2013

Snart hemma på svensk mark

Just nu finns inte så mycket att uppdatera om. Just nu pluggar jag inför finals och färdigställer alla slutprojekt, och om tio dagar är jag på svensk mark igen; mitt I-20 är signerat och stämplat inför hemresan, alla papper till CSN om studiebidrag är inlämnade till skolan som jag återfår på måndag, och skjuts till LAX är fixad. Det ska bli jätteskönt att komma hem och få träffa alla igen, samtidigt som det är det en ganska skrämmande känsla på samma gång. Jag har ju inte direkt ett liv hemma i Sverige längre, så det kommer kännas jättekonstigt att lämna vardagen här för att återuppta något man lämnade bakom sig för flera månader sedan. Jag kommer ju inte direkt vara lika fullt uppdaterad om allt som hänt där hemma heller och det tror jag kommer kännas lite som ett handikapp för ett tag, men jag tror ändå att jag kommer anpassa mig rätt fort igen. Får hoppas att inte alltför mycket har förändrats - eller att jag har förändrats för den delen också. Återstår att se!


Nu håller jag alla tummar och tår att jag kommer hem till ett snötäckt Sverige! Det verkar ju ha stormat och snöat en hel del där hemma, så med lite tur ligger det kanske kvar. Här får man inga julkänslor överhuvudtaget när vädret är solklart konstant. Saknar älsklingshästen så mycket också så jag snart tror att hjärtat spricker! Vill pulsa i snön.

1 kommentar:

  1. Ska bli så kul att träff dig igen Isabelle! Du kommer passa in som fisken i vattnet, jag lovar! Puss o kram! <3

    SvaraRadera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.