måndag 9 december 2013

Lucia kom även till Santa Barbara

Ja, ni hörde rätt. Idag lussade jag, i Santa Barbara! Det var inte riktigt vad jag hade förväntat mig skulle hända tidigare. Jag fick som sagt en förfrågan att vara med, och hela eventet hölls av en svensk-amerikansk förening kallad Swea som bjöd in alla här bosatta svenskar med familjer, vilket var en hel del. Vi var ca 10 stycken collegeelever i tåget och en massa svenska barn som har sina familjer här nere. Det var kanske inte ett perfekt luciatåg, men väldigt charmigt och traditionsenligt. Efteråt blev vi bjudna på glögg, pepparkakor och diverse annat julgodis, och nu börjar verkligen julkänslorna komma komma ikapp. Så glad att jag deltog! Det blev verkligen en jättemysig kväll.




4 kommentarer:

  1. Fick mycket beröm på jobbet när jag visade dessa bilder på dig, de tyckte du var var väldigt söt. Dock tyckte de inte att du liknade mig!?!?!? Du är väl en kopia av mig?HaHa

    SvaraRadera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.