tisdag 3 december 2013

San Fran - Fredag

Vad händer på fredagen efter Thanksgiving? JO - BLACK FRIDAY! Ett ypperligt bra tillfälle att handla julklappar på eftersom det är då alla butiker har årets bästa erbjudanden för en dag! Och just på grund av att jag handlade julklappar kan jag tyvärr inte riktigt gå in på detalj var eller vad vi shoppade. Dock har man ju hört skräckhistorier förut om hur mycket folk det är överallt på Black Friday - Jacquline berättade att ca 550 pers dör årligen under shoppingen på Black Friday för att de blir nedtrampade inne i butikerna. Det var dock inte överdrivet mycket folk nere på stan till en början, men framåt lunchtid blev det nästan outhärdligt för att det var totalt knökfullt överallt. Jag fick dock allt jag letade efter, så nu är alla julklappar klara!







Efter att vi shoppat hade vi bestämt att vi skulle äta på the Cheesecake Factory. Att försöka få bord där på Black Friday var kanske lite att ta vatten över huvudet, och väntetiden för ett bord för lunch var 1,5 timme. Istället bokade vi bord till nästa dag, så istället åt vi på något mexikanskt ställe. Jag beställde en jättespännande enchilada där inne - trodde jag! Visade sig dock att jag hade beställt en ensalada och inte enchilada, så jag fick in några taniga salladsblad. Alla var jättenöjda förutom jag, den besvikelsen! Men vi skrattade dock gott åt det efteråt så det gjorde inget.



Gud vad långt det här inlägget blir, haha. Efter vår lilla lunch tänkte vi ta bilen till Golden Gate. Det gick dock sådär.... haha:


Så eftersom dimman drog in så fick vi skippa att se bron för dagen. Istället åkte vi till ett kustområde som heter Fisherman's Wharf med massa turistbutiker och restauranger. Likväl där var allt totalt fullsatt på restaurangerna, men tillslut hamnade vi på ett ställe som hette Applebees. Det var supermysigt, och vi bekantade oss med världens bästa servitör där som vi dessutom hade tänkt träffa och umgås med efteråt. Det fanns dock aldrig tid till det sen ändå tyvärr, men han var jättetrevlig och jättekul.




Skriver om resten imorgon!

1 kommentar:

  1. Åååh vill också! Sitter nu med en mage som kurrar efter cheesecake och nachos! Och efter att se golden gate bron oxå.. men mest maten ;) Hihi ser ut som om att du har det toppen hörru! Kram pårej!

    SvaraRadera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.