söndag 26 januari 2014

Gått på lina

Igår hade jag och Medea tänkt dra ner till stranden och jobba bort vår lite pinsamma blekhet efter lovet (vi lyser typ), men istället blev det snabbt ändrade planer och vi blev upplockade av en amerikansk vän vid vårt komplex för att strandhänga med hans vänner bortom piren istället.

Väl där visade det sig dock att vi INTE skulle strandhänga, utan GÅ PÅ LINA (!!!!). Lite otippat, men hur kul som helst ändå. Det är nämligen värsta grejen för amerikanska ungdomar här. Man spänner upp ett par linor mellan ett par träd, och sen går man. Det gick dock sådär för mig eftersom jag förmodligen fick en fraktur på en av mina tår under lovet när min häst klev på min fot med broddar och allt, så jag testade ett par gånger men tog det rätt lugnt. Medea dock körde på bra och blev väldigt duktig mot slutet! Vissa hade dock väldigt tydligt hållit på med det här väldigt länge, för de höll på och hoppade mellan linorna helt obehindrat och gjorde massa akrobatiska övningar, haha.

När vi var klara där gick jag och Medea hela vägen hem igen längs strandpromenaden, vilket är en rätt bra bit, men solen hade börjat gå ner så allt var helt gyllene och temperaturen i luften var alldeles lagom. Det är så kul att se att Santa Barbara är en sådan aktiv stad, för när vi gick hem var det mängder av folk som var ute och skateade, sprang, cyklade, spelade fotboll osv.


3 kommentarer:

  1. Du verkar ha så kul! Kan vi skypa imorgon kväll (ja för dig blir det på förmiddagen) angående hur länge vi ska vara i Santa Barbara. Hotell oceana är inte billigt (typ 15000 per rum i 6 nätter ) men det finns andra hotell: Ungdomarna följer ju med. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Isåfall får det bli rätt tidigt, börjar 10:30 imorgon :)

      Radera
  2. säg du, för oss är det eftermiddag.meddela när du vaknar

    SvaraRadera

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.