måndag 26 augusti 2013

Första dagen på college

Yesbox, idag anlände alla amerikaner till colleget vilket gör det till den första officiella skoldagen, och jag antar att det är min uppgift att förklara hur det gick. Dock började jag inte min första lektion förrän klockan sex på kvällen här borta, så medan mina roomies stressade iväg till sina första lektioner fick jag istället sitta hemma och bygga upp min ångest i väntan på att klockan skulle slå sex. Eller nja, riktigt så var det inte men väntan var lång.

Jag började alltså veckan med en kvällskurs i Introduction to Marketing som håller på från sex till nio på kvällen. Jag trodde att det skulle bli jobbigt med tanke på vilken morgonmänniska jag i vanliga fall är, men det var ändå helt okej att gå så sent när man annars var ledig på dagen. Den enda skillnaden är kanske att man istället för att gå hem och sköta läxor efter skolan får ta itu med sådant på dagen innan lektionen, eller dagen efter. Det känns lite skumt för tillfället eftersom jag alltid haft som vana att göra sådant efter skolan, men jag kommer nog in i det.

Kursen kändes för övrigt bra. Vi blev indelade i mindre basgrupper i vilka vi kommer arbeta under hela terminen, och vårt första uppdrag var att skapa en facebooksida med ett finurligt namn och en logga. Därefter kommer vi att göra alla typer utav projekt med hjälp av dessa konton, bland annat en tydligen väldigt populär "fashion show" där vi ska välja ett tema som sträcker sig till en målgrupp och sedan själva gå som modeller (åh herregud), och jag antar att vi även kommer få i uppgift att marknadsföra själva showen. Vår lärare berättade att detta är ett mycket populärt event på skolan som alltid blir utsålt, och pengarna från biljettförsäljningen går sedan till handikappade i Rwanda. Just vår klass hade också blivit utvald att marknadsföra ett annat större välgörenhetsprojekt utanför skolan vilket också ska bli väldigt spännande, men skriver mer om det när jag förstått lite mer om vad det handlar om.

Min grupp!

Nu ska jag avnjuta min sista och enda kexchoklad jag tog med mig från Sverige för att fira att min första dag som amerikansk collegestudent är avklarad. Skulle behöva lite påfyllning dock - HINT HINT SVERIGE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att kommentera, välj detta i rullisten:
Google-konto: Om du har det.
Namn/Webbadress: Om du inte har ett Google-konto. Fyll i ditt namn och eventuell bloggadress/hemsida.
Anonym: Om du vill vara anonym. Fast det vill du inte.